مقالات

آموزش کار با دستگاه تزریق پلاستیک از مبتدی تا حرفه ای

آموزش کار با دستگاه تزریق پلاستیک از مبتدی تا حرفه ای

هر کسی که به فکر تولید قطعات پلاستیکی باشد، باید آموزش کار با دستگاه تزریق پلاستیک را بداند تا طبق آن عمل کند. در این مقاله از سایت مصطفی کلاته قصد داریم آموزش کار با دستگاه تزریق پلاستیک از مبتدی تا حرفه ای را برای شما شرح دهیم. لازم به توجه است که در این کار، شما باید نکات ریز و درشتی را رعایت فرمایید تا محصول نهایی از کیفیت قابل قبول برخوردار باشد. در این محتوا ضمن ذکر نکات کار با این دستگاه، مسائلی را که باید رعایت شود را هم خدمت شما عرض خواهیم کرد. پس تا پایان با ما همراه باشید.

آموزش کار با دستگاه تزریق پلاستیک از مبتدی تا حرفه ای

آموزش کار با دستگاه تزریق پلاستیک

برای کار با دستگاه تزریق پلاستیک، شما باید از همان ابتدا با حواس جمع کار کنید. اولین مرحله در زمینه آموزش کار با دستگاه تزریق پلاستیک، انتخاب ماده اولیه پلاستیک است. این ماده باید بر اساس محصولی که قصد تولید آن را دارید انتخاب شود تا محصول نهایی کیفیت لازم را داشته باشد. البته قابل توجه است که ماده اولیه پلاستیکی که شما خریداری خواهید کرد به شکل دانه دانه است و به نوعی آماده است که شما به آن شکل دهید.

برخی از ترکیبات پلاستیکی مقاومت بیشتری در مقابل حرارت دارند؛ برخی کاملا شفاف می باشند و می توانید از رنگ های مختلفی در آنها استفاده کنید؛ برخی نیز غیر سمی می باشند تا برای ظروف غذا و بطری های آب انتخاب مناسب تری باشند. بنابراین اینکه شما قصد تولید چه محصولی را دارید مهم ترین عامل در انتخاب نوع ماده پلاستیکی است. حال بهتر است که شکل کار با دستگاه و حالت دهی این ماده را بشناسید.

آغاز کار با دستگاه تزریق پلاستیک

در اولین قدم آموزش کار با دستگاه تزریق پلاستیک، شما باید حرارت دستگاه را بر اساس ماده استفاده شده تنظیم کنید. ماده اولیه پلاستیک را از قسمت قیف دستگاه داخل دستگاه ریخته و مدت زمانی که باید در دستگاه باشد را نیز تنظیم کنید. این زمان بر مبنای اینکه ماده اولیه شما از چه نوعی است، می تواند متغیر باشد. برخی از مواد به دلیل مقاومت بیشتر نیاز دارند تا مدت بیشتری را در دستگاه باقی بمانند.

  ظروف پلاستیکی چگونه تولید می شوند؟ معرفی 5 روش تولید ظروف پلاستیکی

در ادامه کار با دستگاه تزریق پلاستیک، دستگاه ماده اولیه پلاستیکی شما را ذوب می کند و آن را به شکل مایع تبدیل خواهد کرد. حال ماده اولیه شما آماده فرم گرفتن به شکل های مختلف است. بر مبنای قالبی که از قبل تنظیم کرده اید، می توانید با دستگاه محصولات مختلف پلاستیکی را بسازید.

البته وزن گیره دستگاه تزریق پلاستیک یک عامل مهم در ساخت محصولات پلاستیکی است. هر دستگاه بر مبنای وزن گیره می تواند تا وزن مشخصی از محصولات پلاستیکی را تولید نماید. برای خرید دستگاه تزریق پلاستیک در انواع مختلف می توانید از مجموعه مصطفی کلاته کمک بگیرید. تیم ما تامین کننده انواع دستگاه تزریق پلاستیک داخلی، چینی و اروپایی در سراسر کشور است. بر همین مبنا نیاز شما را نیز در این خصوص در سریعترین زمان ممکن برطرف خواهد نمود.

آموزش کار با دستگاه تزریق پلاستیک

شیوه کار دستگاه تزریق پلاستیک به چه نحوی است؟

بد نیست که در ادامه مبحث آموزش کار با دستگاه تزریق پلاستیک، آشنایی نسبی هم با شیوه کار این دستگاه داشته باشیم. بعد از اینکه شما مواد اولیه تولید پلاستیک را در قسمت قیف قرار دادید، این مواد در میان المنت های حرارتی دستگاه قرار خواهند گرفت. به این ترتیب به شکل مذاب تبدیل می شوند. ماردون از طریق سیلندر تزریق مواد مذاب فوق را به قسمت قالب های از قبل آماده شده هدایت خواهد کرد تا مواد به شکل دلخواه شما تبدیل شوند.

قالب دستگاه معمولا در میان دو گیره ثابت و متغیر قرار گرفته است و دو قسمت مجزا می باشد. شما می توانید بر مبنای محصول نهایی از قالب سازی های مختلفی استفاده کنید. برخی از این قالب ها برای ساخت اشیا تو خالی مانند بطری بسیار موثر عمل می کنند. در مقابل برخی دیگر هم می توانند محصولات پلاستیکی با مقاومت بالا را تحویل شما دهند. همچنین قابل ذکر است که برخی از این قالب ها برای ساخت اشیا پلاستیکی با ظرافت بالا مناسب می باشند.

  بارگیری 360 تن tsp فروخته شد

اما در کار با دستگاه تزریق پلاستیک نقش وزن گیره به چه صورت می باشد؟ گیره دستگاه در واقع عامل نگهدارنده قالب در جای خود است. به همین دلیل است که هر اندازه وزن گیره بیشتر باشد شما می توانید قطعات پلاستیکی بزرگتری تولید نمایید. دستگاه های تزریق پلاستیک نیز بر مبنای وزن گیره تقسیم بندی می شوند. در هنگام انتخاب یک دستگاه تزریق پلاستیک باید به محصولاتی که قصد تولید آنها را دارید، توجه داشته باشید.

کار با دستگاه تزریق پلاستیک

قسمت نهایی آموزش کار با دستگاه تزریق پلاستیک

بخش نهایی آموزش کار با دستگاه تزریق پلاستیک به مرحله آخر کار دستگاه باز می گردد. در مرحله نهایی تولید قطعات پلاستیکی، دستگاه شروع به خنک سازی پلاستیک در قالب می کند. به این ترتیب محصول به شکل نهایی خود خواهد رسید و هم اکنون زمان آن رسیده است که محصول را از دستگاه خارج کنید.

لازم به ذکر است که خنک سازی قطعه پلاستیکی آماده شده با استفاده از گردش آب انجام می شود. آب در میان قالب می چرخد و به این ترتیب محصول فرم گرفته را به تدریج خنک خواهد کرد. این مرحله بسیار مهم است. برخی از افراد در برداشتن محصول نهایی منتظر سرد شدن کافی محصول نمی مانند و به این ترتیب در مرحله آخر محصول خراب خواهد شد. بنابراین توصیه می کنیم که در این کار عجله به خرج ندهید و اجازه سرد شدن به اندازه کافی را به محصول بدهید.

به این ترتیب، بعد از اینکه محصول نهایی شما در دستگاه سرد شد، می توانید قالب را باز کرده و محصول را از آن خارج کنید. البته اگر محصول نهایی شما جزو قطعات ظریف است، توصیه می کنیم که در برداشتن آن از دستگاه نهایت دقت را به خرج دهید. هم اکنون محصول نهایی شما آماده شده است و می توانید از آن استفاده کنید.

  تزریق پلاستیک بادی چیست؟

کار با دستگاه تزریق پلاستیک از مبتدی تا حرفه ای

چند توصیه مهم در خصوص کار با دستگاه تزریق پلاستیک

  • تاکنون آموزش کار با دستگاه تزریق پلاستیک را به شکل تئوری آموختید. همانطور که مشخص است، کار با این دستگاه چندان سخت نیست. اما نیاز به دقت و تجربه دارد. بر همین مبنا توصیه می کنیم که در هنگام کار دقت لازم را به خرج دهید. همچنین اصول ایمنی را هم تا حد امکان رعایت کنید تا گرفتار حادثه ای نشوید.
  • به طور کلی سرعت کار با دستگاه تزریق پلاستیک بسیار بالا است. شما حتی اگر کاربلد هم نباشید، می توانید به تدریج به سرعت مطلوب برسید. البته برخی از آیتم ها، تاثیر زیادی بر سرعت کار شما خواهند گذاشت. اینکه از چه ماده ای در کار خود استفاده می کنید و اینکه چه مدت زمانی را برای کار دستگاه در نظر گرفته اید از جمله موارد تاثیرگذار در این خصوص هستند.
  • معمولا نیروی انسانی زیادی برای کار با دستگاه تزریق پلاستیک مورد نیاز نیست. این یکی از مزایای مهم کار با دستگاه تزریق است که موجب می شود تا حد زیادی از هزینه های اولیه کار کاسته شود. در آینده که کار خود را توسعه دادید، می توانید از نیروی انسانی بیشتری هم استفاده کنید.
  • شما بعد از فراگیری آموزش کار با دستگاه تزریق پلاستیک قادر هستید با استفاده از یک دستگاه تزریق، مجموعه ای از محصولات و اشیا پلاستیکی را تولید کنید. برای این کار کافی است که از مواد اولیه مختلف متناسب با ماده ساخته شده استفاده کنید. در ادامه با استفاده از یک قالب دیگر، می توانید شکل یا حتی ماهیت محصول نهایی را تغییر دهید. تنوع در محصولات تولیدی، اصلی است که با استفاده از آن می توانید در بازار رقابتی این کار پیروز شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *